بررسی اجمالی واژن
نوشته شده توسط : amir

او بافت واژن را کوچک و نازک می کند که می تواند کانال را باریک کند و خاصیت ارتجاعی آن را کاهش می دهد. در دوران یائسگی شایع تر است. در دوران یائسگی ، میزان تولید استروژن کاهش می یابد ، باعث کاهش میزان مایعات واژن و دخالت در pH واژن می شود.

آتروفی همچنین می تواند در اوایل زندگی به دلیل دلایل دیگر کاهش استروژن ، مانند شیردهی ، برداشتن تخمدان و برخی از داروهای خاص رخ دهد. این می تواند باعث خشکی واژن ، مقاربت دردناک و تحریک شود.

پرولاپس واژن
پرولاپس واژن زمانی اتفاق می افتد که واژن کشیده یا منبسط شود و بر روی اعضای دیگر بیرون زده شود. این نادر است که تنها واژن را درگیر می کند. بافتی که از رحم پشتیبانی می کند ، معمولاً کشیده می شود و باعث ضعف آن در هنگام کرنش می شود.

زایمان واژینال ، فشار مکرر روی شکم از چاقی یا حرکات کرنش روده و یائسگی می تواند خطر بروز پرولاپس را افزایش دهد.

انواع مختلفی از پرولاپس وجود دارد که می تواند واژن را درگیر کند ، از جمله:

سیستوسل ، که قسمت جلوی مهبل و مثانه را درگیر می کند
رکتوسل که شامل پشت واژن و رکتوم است
انتروسل که جلوی دیواره واژن و روده کوچک را درگیر می کند
پرولاپس واژن همیشه علائم ایجاد نمی کند. اما در برخی موارد ، این امر می تواند باعث احساس پر بودن یا سنگینی در لگن شود. ممکن است دیگران در منطقه احساس کشش کنند.

علائم معمولاً وقتی فردی دراز کشیده می شود و ممکن است هنگام ایستادن ، حرکت روده یا بلند کردن چیزی بدتر شود. عبور ادرار هنگام عطسه ، خندیدن یا سرفه نیز ممکن است.

سرطان واژن
سرطان واژن بسیار نادر است. انواع مختلفی از سرطان واژن وجود دارد ، اما شایع ترین آن سرطان سلول سنگفرشی است که از لایه واژن شروع می شود. در مراحل اولیه خود ، ممکن است علامتی ایجاد نکند. اما اگر گسترش یابد ، می تواند باعث خونریزی غیرمعمول واژن ، ترشحات یا توده در مهبل شود.

دو سوم منبع قابل اعتماد سرطان های واژینال توسط ویروس ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد می شود. هنگامی که زود یافت شد ، سرطان واژن اغلب می تواند درمان شود.


تبلیغات
در هر زمان و هر زمان از OB-GYN پاسخ دهید
سوالات پزشکی دارید؟ با یک متخصص زنان و زایمان دارای مجوز در هیئت مدیره به صورت آنلاین یا تلفنی ارتباط برقرار کنید. متخصص اطفال و سایر متخصصان نیز 24/7 در دسترس هستند.

علائم بیماری واژن
علائم بیماری واژن می تواند از خفیف تا شدید باشد و به علت اصلی بستگی دارد.

موارد زیر علائم رایج است:

تغییر در میزان ، رنگ و بوی ترشحات واژن
تحریک داخل یا اطراف واژن
سرخی
خارش
خونریزی در طول یا بعد از رابطه جنسی
خونریزی بین دوره ها
خونریزی بعد از یائسگی
مقاربت دردناک
شرایط واژینال معمولاً در هنگام ابتلا به زود هنگام به بهترین وجه پاسخ می دهند ، بنابراین در صورت مشاهده هر یک از این علائم حتماً با پزشک معالج تماس بگیرید.

نکاتی درباره سلامتی واژن
در حالی که چندین شرط می تواند روی واژن تأثیر بگذارد ، می توانید خطر ابتلا به بسیاری از آنها را کاهش دهید.

برای کاهش ریسک خود ، این نکات را دنبال کنید:

از کوک کردن خودداری کنید. واژن به طور طبیعی خود را تمیز می کند. دوش زدن می تواند تعادل طبیعی باکتری ها و قارچ ها را مختل کند و منجر به عفونت شود.
از صابون های معطر و محصولات بهداشتی زنانه خودداری کنید. عطرهای موجود در محصولات بهداشتی معطر ، مانند صابون ، پد و دستمال مرطوب ، می توانند پوست را تحریک کرده و تعادل pH واژن را مختل کنند. به جای آن ، محصولات بدون سلیقه خود را انتخاب کنید.
مسئولیت جنسی داشته باشید. همواره از محافظت با شرکای جدید استفاده کرده و حتماً با آزمایش منظم STI پیگیری کنید.
تمرینات کگل را انجام دهید. اینها به تقویت عضلات کف لگن کمک می کند ، که می تواند به کاهش خطر ابتلا به پرولاپس واژن و ضعف کف لگن کمک کند. یاد بگیرید که چگونه آنها را انجام دهید.
واکسینه شوید. برای محافظت در برابر HPV و هپاتیت B که می توانند از طریق رابطه جنسی منتقل شوند ، با پزشک خود صحبت کنید.
بررسی های منظم را انجام دهید. برای انجام پاپ اسمیر و غربالگری منظم در مورد سرطان دهانه رحم و HPV به پزشک مراجعه کنید. کارگروه خدمات پیشگیرانه ایالات متحده توصیه می کند که زنان در سنین 21 تا 65 سال غربالگری سرطان دهانه رحم را با استفاده از پاپ اسمیر هر سه سال انجام دهند. زنان 30 تا 65 ساله در صورت انجام آزمایش HPV در ترکیب با پاپ اسمیر می توانند فاصله غربالگری را به 5 سال افزایش دهند.




:: برچسب‌ها: سرطان واژن ,
:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: